+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: req: proram som gör att man kommer åt låst trådlöst nätverk

Reg.datum
    Nov 2006
    Ålder
    22

Standard req: proram som gör att man kommer åt låst trådlöst nätverk

Ja som rubriken säger, jag vill kunna sno internet av grannars internet som är låsta.
    Vet att det finns program till detta men jag vet inte var man får tag på dem eller vilka som är bra.
    Finns det någon som har tips om program som man kan lita på och var man får tag på dem?
    Fool me once, shame on you;
    fool me twice, shame on me!

Reg.datum
    Jan 2004
    Ålder
    25

Standard

tyvär är det inte så enkelt som ett program. för bäst resultat, eller rättare sagt snabbast, så ska du ha ett trådlöst kort med ett chip som klarar en viss funktion, tror det har med injektion av paket att göra.

på detta viset kan du skapa massa onödiga paket som skickas fram och tillbaka, autentikationspaket t.ex., så när du sen sniffar får du mer att arbeta med för att knäcka nyckeln.

jag använder kismac men det är för jag har mac. tror det finns ett som heter kismat också. http://www.kismetwireless.net/download.shtml

jag har använt ett ganska billigt usb-wlan kort från d-link som hade ett chipset med den funktionen. glömde det hos en polare för länge sedan men tror det hette dwl-g122... funkade på grund av sitt prism2 chipset.

alltså, om jag minns rätt, så är det följande chipset du ska leta efter: prism2, orinoco, lucent, m.fl
    "It's a strange world. Some people get rich and others eat shit and die."

Reg.datum
    Nov 2006
    Ålder
    22

Standard

Usch då.. då pallar jag fan inte.
    Tack ändå!

Reg.datum
    Feb 2007

Standard

du skulle ju kunna gå över till grannen och fråga om du får använda deras internet i en 30min för att ditt internet är nere, då lär dom ju ge dig lösenordet
    Tror ni att det finns judar i Valhall?

Reg.datum
    Nov 2006
    Ålder
    22

Standard

Citat Ursprungligen postat av KoRL Visa inlägg
    du skulle ju kunna gå över till grannen och fråga om du får använda deras internet i en 30min för att ditt internet är nere, då lär dom ju ge dig lösenordet
    Asså, det kommer upp typ 10 nätverk.. stort hus.. vet ju inte ens vem som har och pallar inte chansa.

Reg.datum
    Jan 2004
    Ålder
    25

Standard

"It's a strange world. Some people get rich and others eat shit and die."

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg